Blog Single

C# yazılım dilinde temel olarak kullanabileceğiniz, başlıca veri tipleri şunlardır;

  • Byte
  • Float
  • Double
  • Char
  • String
  • Integer
  • Boolean
  • Object
  • ayrıca Const kullanımına da değindim.

Peki bu veri tiplerini nasıl kullanırız ?, özellikleri nelerdir ? bunlara değinelim;

  • byte
    • 0-255 aralığında sayısal uzunluğa sahip değer tutabilir.
    • Not: Sayısal değerler, eşitlikten sonra tek tırnak yada çift tırnak almazlar.
    • Kullanımı;
      • byte sayi;
      • sayi = 7;
    • yada kısaca;
      • byte sayi = 7;
  • float
    • yaklaşık -3.4x1038 ile +3.4x1038 arası sayısal uzunluğa sahip değer tutabilir.
    • Not: Sayısal değerler, eşitlikten sonra tek tırnak yada çift tırnak almazlar.
    • 7 basamaklı değer tutabilir.
    • float değerler .(nokta) şeklinde değer alabilir.
    • noktalı değer dışarıya, virgüllü değer olarak gözükür.
    • float tanımlanan değerlerde, değerin sonuna f (küçük harf ile F) eklenmesi gerekir.
    • Kullanımı;
      • float ondalik;
      • ondalik = 1.14f;
    • yada kısaca;
      • float ondalik = 12.4f;
  • double
    • yaklaşık ±5.0x10 üssü 324 ile ±1.7x10 üssü 308 arası sayısal uzunluğa sahip değer tutabilir.
    • Not: Sayısal değerler, eşitlikten sonra tek tırnak yada çift tırnak almazlar.
    • 15 basamaklı değer tutabilir.
    • double değerler .(nokta) şeklinde değer alabilir.
    • noktalı değer dışarıya, virgüllü değer olarak gözükür.
    • double tanımlanan değerlerde, değerin sonuna d (küçük harf ile D) eklenmesi gerekir.
    • Kullanımı;
      • double ondalik;
      • ondalik = 10.2d;
    • yada kısaca;
      • double ondalik = 10.2d;
  • char
    • Tek karakter tutabilen char ise, Character kelimesinin kısaltması olup; harf, sayı yada sembol (,-*/ gibi) içerebilir.
    • Dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta ise, değer ataması sırasındaki tanımlanmasıdır. char değer ataması iki tek tırnak arasına char değer yazarak gerçekleştirilir. (Örn: char harf = 'a';)
    • Karakterler benzersizlik gösterir. Örneğin; A karakteri, a karakterine eşit değildir. Bunu bilgisayarın her bir karakter için ascii olarak tanımlanan sayısal ifadeye dökerek algılaması ile açıklayabiliriz. A'nın ascii değeri 65 iken, a'nın ascii değeri 97'dir.
    • Kullanımı;
      • char harf = 'a';
  • string
    • Metinsel ifade tutabilmemize yarayan veri tipidir. Metinsel değerlerin yanı sıra, içerebileceği değerler arasında özel karakterler ve sayısal değerler de bulunur.
    • string değişkeni, String objesinden farklıdır. C# yazılım dilinin büyük-küçük harf'e karşı uyumsuzluğunu tekrar hatırlatmış olalım.
    • string değerler, eşitlik sonrası iki çift tırnak arasında tanımlanır. tek tırnak yazılarak kullanılamaz.
    • string değerin her bir karakteri, char veri tipidir. Yani string a = "alo"; Console.WriteLine(a[2]); şeklindeki kullanım, o karakterini döndürecektir.
    • string değişkenler + ile birleştirilebilirler.
    • string değişkene ait değeri, kendi veri tipi içerisinde birleştirebilirsiniz. (+= kullanımı, yazıya yeni metinsel değer eklemeye yarayacaktır.)
    • string değerler çift tırnak ile başlayıp bittiğinden, metin içerisinde " kullanılması kodun hata vermesine neden olur. engellemek için " şeklinde kullanım gerekir.
    • Unicode karakter değerlerini de kabul eder.
    • Kullanımı;
      • string yazi;
      • yazi = "Merhaba serifgungor.com !";
    • yada kısaca;
      • string yazi = "Merhaba serifgungor.com !";
      • string yazi1 = "a";
    • Kullanım 2;
      • string ad = "şerif";
      • string soyad = "güngör";
      • string sonuc = ad+" "+soyad;
      • Console.WriteLine(sonuc);
    • Kullanım 3;
      • string yaz = "m";
      • yaz += "erhaba";
      • Console.WriteLine(yaz);
    • Kullanım 4:
      • string a = "u0068ello";
      • Console.WriteLine(a);
      • Çıktı: hello
  • int
    • Sayı tutan veri tipidir. Her yazılım dilinde kullanılır. eşitlik sonrasında tek tırnak, çift tırnak, nokta ve virgüllü kullanımı yoktur.
    • -2.147.483.648 ile 2.147.483.647 arasında sayısal değer tutabilir.
    • Integer değerlerde +,-,*,/ operatörleri kullanılır. Aynı tip olmalarına karşın, matematiksel işlem gerçekleştirir.
    • Parantez önceliği kullanımı da sağlanabilir.
    • Kullanımı;
      • int sayi = 500;
      • int sayi1 = -500;
      • int sonuc = sayi+sayi1;
      • Console.WriteLine(sonuc);
  • bool
    • Mantıksal olarak, true ve false değerlerini tutabilir. 0 ve 1 şeklinde de düşünebiliriz. Doğru-yanlış, evet-hayır gibi mantıksal değerlere de tekabül eder.
    • Kullanımı;
      • bool b1 = true;
      • bool b2 = false;
      • bool b3 = 5 > 4 // 5, 4'den büyükmü ? evet
      • Console.WriteLine(b3);
  • object
    • object sayısal, metinsel yada nesne türünde bir veri tutabilir.
    • Kullanımı;
      • object a = 5;
      • object b = 'k';
      • object c = "metin";
      • object d = 12.5f;
      • Console.WriteLine(a);
      • Console.WriteLine(b);
      • Console.WriteLine(c);
      • Console.WriteLine(d);
  • const
    • Const, sabit değişmeyecek olan değişken verilerinin tutulmasına yarar.
    • const, bir veri tipi değildir.
    • Kullanımı;
      • const float pi=3.14f; // Buradaki kullanımda, pi sayısının değişmeyen bir değer olarak kalması durumunda başına const yazarak, program içerisinde değiştirilemez olmasını ifade ettim.
Bu makaleyi paylaşın:
İstanbul'da yaşıyorum.Web üzerinde Frontend/Backend Geliştirmenin yanı sıra, Android Geliştirme, PHP/ASP.NET, C# Yazılım Uzmanlığı ve Java konuları işliyorum. Kod Şiirdir, onları seviyorum.

Bir yorum bırakın