Blog Single

Selamlar, 5 gün kadar olmuş makale paylaşmayalı. Android dersleri paylaşmaya devam ediyorum. Bu dersimizdeki örneğimiz Android ile ses dosyası oynatma işlemi olacaktır. Yararlı olması dileğiyle.

Öncelikle android projemize, sound dosyası eklemeden önce ekleyeceğimiz ses dosyasının nereye gönderilmesi gerektiğini bilmemiz gerekiyor. Ses dosyaları aşağıdaki konuma gönderilmelidir.

  • app > res > raw (Raw klasörü ses dosyalarının barındığı alandır.)

Projemizin raw klasörüne;

  • deneme.mp3 adında bir müzik dosyası yükleyelim.

Activity dosyasına ait layout sayfasında ile imageButton id'ye sahip bir buton ekliyoruz, normal buton da ekleyebilirdik. Daha estetik durması açısından Image Button ekledim.

Projemizin drawable klasörü resimlerimizin tutulduğu kısımdır;

  • play ve pause isimlerini taşıyan iki adet, .jpg yada png uzantılı görselimizi ilgili dosyaya yüklüyoruz.

Bu örneğimde Button onClick olayı ile uğraşmak istemedim;

  • Activity Layout içindeyken;
    • ilgili ImageButton tag'i içerisine attribute olarak;
    • android:src="@drawable/play"
    • android:foregroundGravity="center"
    • android:onClick="playMusic"
  • ekleyip hazıra kaçtım.

Ardından Activity dosyası içerisindeyken;

  • Global değişkenlerin tanımlandığı bölgeye aşağıdaki objeleri oluşturuyoruz;
    • MediaPlayer mySound;
    • ImageButton imageButton;
  • Activity onCreate Metodunda, ilgili tanımlamaları yapıyoruz;
    • mySound = MediaPlayer.create(this,R.raw.deneme);
    • Burada dikkat etmemiz gereken nokta şudur. R.raw.deneme uzantısını, resim dosyalarındaki örneklerde de gördüğümüz gibi olması gerekiyor, yani uzantı yazmıyoruz. .mp3 yazarsanız hataya düşersiniz.
    • imageButton= (ImageButton)findViewById(R.id.imageButton);
  • Activity Class'ı içinde;
    • public void playMusic(View view) {
              if (!mySound.isPlaying()){
              mySound.start();
                  im.setImageResource(R.drawable.pause);
              }
              else {

                  mySound.pause();
                  im.setImageResource(R.drawable.play);
              }

          }

    • @Override
          protected void onPause() {
              super.onPause();
              mySound.release();
          }

İyi çalışmalar dilerim.

Bu makaleyi paylaşın:
İstanbul'da yaşıyorum.Web üzerinde Frontend/Backend Geliştirmenin yanı sıra, Android Geliştirme, PHP/ASP.NET, C# Yazılım Uzmanlığı ve Java konuları işliyorum. Kod Şiirdir, onları seviyorum.

Bir yorum bırakın